- Gehannes met inloggen of het invullen van formulieren frustreert Nederlandse consumenten, blijkt uit onderzoek waar techplatform AG Connect over bericht.
- Een kwart leunt sterk op de functie ‘wachtwoord opnieuw instellen’. Een derde van deze groep maakt daar gemiddeld één keer per maand gebruik van.
- Consumenten zouden meer geld uitgeven als het inlog- of registratieproces vloeiender en veiliger zou verlopen, aldus de onderzoekers.
- Lees ook: Nederlandse economie krimpt in eerste kwartaal van 2023: daling export, consumptie huishoudens groeit niet meer
Consumenten struikelen online over wachtwoorden, de vraag om privacygevoelige informatie en ellenlange formulieren, waardoor ze geneigd zijn minder uit te geven, blijkt uit onderzoek waar techplatform AG Connect over bericht.
In het onderzoek van Okta, een aanbieder van identiteits- en toegangsbeheer, zijn meer dan 21.000 consumenten uit 14 landen, waaronder Nederland, gevraagd naar hun online ervaringen wat betreft gemak, privacy en veiligheid.
De top drie van meest frustrerende struikelblokken zijn problemen bij het inloggen, het invoeren van privacygevoelige informatie zoals een paspoortnummer en het invullen van lange aanmeldingsformulieren.
Een kwart van de Nederlandse consumenten leunt sterk op de functie ‘wachtwoord opnieuw instellen’. Een derde van deze groep stelt gemiddeld één keer per maand een wachtwoord opnieuw in. Nederlandse consumenten zouden meer geld uitgeven als het inlog- of registratieproces gemakkelijker en veiliger zou zijn, meldt Okta.